Skip to Content

Gezond Weekmenu – TE KOOP

Algemene informatie

  • Site: gezondweekmenu.nl & Shop.gezondweekmenu.nl
  • Vraagprijs: in overleg (excl. 21% BTW)

Belangrijkste cijfers en statistieken

  • Gestart in: maart 2021
  • Verdienmodellen: display advertisement (via Mediavine), affiliate inkomsten (via Bol.com), digitale producten (het Makkelijke Maaltijden Menu 12 weken pakket), gesponsorde artikelen.
  • Gemiddelde inkomsten per maand (2023):
  • Aantal posts: 91 gepubliceerde blogs, geoptimaliseerd voor SEO en affiliates. Nog 60 recepten in draft.
  • Users G4 januari 2024: 83.000 per maand (meer informatie over bezoekers in te zien via G4 Analytics)
  • Domain Authority: 16

Waarom ben ik gezondweekmenu.nl begonnen?

Ik ben gezondweekmenu.nl begonnen in maart 2021, als tweede blog naast mijn reisblog (phenomenalglobe.com, verkocht in het voorjaar van 2023).

Vanwege Corona lag die blog volledig stil aangezien de grenzen toen al een jaar potdicht zaten, dus ik was op zoek naar een andere niche om over te bloggen. Ik ben dol op koken en sta ook nu nog regelmatig het hele weekend in de keuken dus een foodblog leek een logische keuze.

Ik starte gezondweekmenu.nl en de site groeide snel, omdat ik alle kennis toepaste die ik in de loop der jaren had opgedaan over SEO en affiliate marketing. In januari 2022 melde ik me aan bij Mediavine en in augustus 2022 bereikte de site 150.000 paginaweergaven per maand.

Dit is redelijk stabiel gebleven tot de Google update van oktober 2023, dit heeft geleid tot wat traffic verlies, maar de maanden oktober – december zijn sowieso niet de beste maanden voor gezondweekmenu.nl.

De focus ligt op gezonde recepten voor gezinnen en niet op recepten voor de feestdagen (hier liggen dus nog volop mogelijkheden). In januari trekt het traffic altijd weer aan – vanwege de vele goede voornemens – en dat is ook dit jaar weer gebeurd.

Meer informatie over traffic en Google Analytics vind je hieronder.

Waarom verkoop ik gezondweekmenu.nl

Januari is voor mij altijd een moment van reflectie op het afgelopen jaar en plannen maken voor het komende jaar.

Vorig jaar (jan 2023) realiseerde ik me dat ik het – na een aantal jaren fulltime bloggen – miste om met mensen te werken. Ik wordt heel erg blij van samenwerken, van iemand verder helpen en coachen om het beste uit zichzelf te halen. Dit heb ik ook jaren gedaan in het bedrijfsleven, eerst als LEAN Consultant en later als teammanager.

Daarom besloot ik om een nieuw bedrijf te starten: Eschbach Consulting. Met dit bedrijf combineer ik mijn kennis en ervaring op het gebied van procesoptimalisatie, het coachen van mensen en online ondernemen.

Inmiddels help ik mijn klanten met het inrichten van slimme workflows zodat ze meer tijd overhouden voor hun gezin, voor hun klanten en om te doen te doen wat ze ECHT leuk vinden.

Ik vind dit geweldig om te doen en na een jaar proberen te combineren realiseerde ik me aan het begin van 2024 dat ik meer focus nodig heb. Ik kan slechts 1 bedrijf genoeg tijd en aandacht geven om het te laten groeien en dat bedrijf is Eschbach Consulting.

Het is dus tijd om gezondweekmenu.nl te verkopen, weliswaar met pijn in mijn hart want ik heb er altijd van genoten om hier mijn recepten op te delen.

Traffic

gezondweekmenu.nl users - Universal Analytics 2021 - 2023

In de Google Universal Analytics grafiek hierboven kun je de traffic ontwikkeling zien vanaf de start van de site (maart 2021) tot augustus 2023 (toen UA stopte met data verzamelen).

Hieronder kun je de G4 Analytics grafiek zien vanaf september 2023 t/m januari 2024. Zoals hierboven aangegeven zijn de kerstdagen altijd een dieptepunt, zodra het nieuwe jaar begint gaat het traffic sterk omhoog omdat iedereen graag weer gezond wil eten.

gezondweekmenu.nl G4 Users Sep 2023 - Jan 2024

Het grootste deel van de alle verkeer komt via Organic Search (85%). Je kunt alle data bekijken door mij een mailtje te sturen zodat ik je toegang kan geven tot de G4 Analytics.

Omzet en kosten

Voor de verkoop kan ik je inzicht geven in de volledige boekhouding in e-boekhouden, inclusief alle facturen en bewijs van omzet. Voor nu heb ik alleen even de totaalcijfers op een rijtje gezet:

  • Omzet 2023: €14021.85
  • Kosten 2023: €1306.74
  • Winst 2023: €12715.11
  • Winstmarge 2023: 91%

Verdienmodellen

Zoals aangegeven heeft gezondweekmenu.nl een aantal verdienmodellen. Hieronder vind je de omzet per categorie voor 2023 (overgenomen uit mijn boekhouding). De gemiddelde inkomsten van afgelopen 3 maanden bedroegen €1447 p/m.

  • Display advertisement (via Mediavine): €11274.15 (80%)
  • Digitale producten (het Makkelijke Maaltijden Menu 12 weken pakket): €1099.8 (8%)
  • Affiliate inkomsten (via Bol.com): €1047.9 (7%)
  • Een handjevol gesponsorde artikelen: €600 (4%)

Kosten

Qua kosten is het redelijk overzichtelijk, ik heb een aantal betaalde plugins/tools en natuurlijk de hosting van het domein en de site.

  • Domain name and hosting: €206.98 (overigens is zijn dit de totale hostingkosten voor al mijn websites, dus je kunt hier op besparen als je een kleiner abonnement neemt omdat je niet meerdere websites hoeft te hosten).
  • Thema Trellis via Mediavine: €141.48 (Mediavine heeft aangegeven dat het Trellis thema gratis beschikbaar wordt voor Mediavine publishers in 2024)
  • WP Rocket subscription: €143.26 (ook hierbij, dit zijn de licentiekosten voor het Unlimited abonnement, voor 1 WP Rocket licentie betaal je $60 per jaar)
  • Convertkit subscription (emailmarketing): €464.06
  • Keysearch: €156.75
  • Canva: €109.99
  • Tailwind: €84.22

Wat is inclusief in de verkoop van gezondweekmenu.nl

  • Domein: gezondweekmenu.nl en shop.gezondweekmenu.nl
  • WordPress site: een volledige back-up met alle content die op dit moment op de site staat (inclusief afbeeldingen)
  • Pinterest account: 1.1k followers, actief profiel, Verified Merchant en zorgt voor traffic
  • Instagram account: 840 volgers, 82 posts online maar ik ben niet actief op IG
  • Facebook pagina: 86 volgers, er komen regelmatig posts online maar het is geen platform wat ik actief gebruik
  • Actieve e-maillijst: 2k subscribers, ik heb deze mensen afgelopen 3 jaar elke week gemaild, de gemiddelde open rate is 41.06%.
  • Google Analytics en Search Console accounts

Let op: je hebt je eigen hosting nodig voor de site.

Verkoopprijs: in overleg (excl. 21% BTW)

Het grootste deel van het verkeer komt via Google omdat alle artikelen geoptimaliseerd zijn voor SEO (m.b.v. Keysearch).

De verdienmodellen zijn – afgezien van de 2 gesponsorde blogposts – volledig passief en lopen door, ondanks het feit dat ik afgelopen jaar niet veel tijd aan de site heb kunnen besteden.

Ik schat in dat ik in 2023 gemiddeld zo’n 5u per maand heb gewerkt aan gezondweekmenu.nl en weet zeker dat als ik meer recepten (die nota bene al klaarstaan in draft) had gepubliceerd dat de omzet hoger had kunnen zijn.

Zoals je van een procesoptimalisatie expert kunt verwachten heb ik veel moeite gestoken in het stroomlijnen van mijn processen (affiliate-inkomsten, e-mailfunnels).

Alle affiliate links op de site zijn gemaakt met de Thirsty Affiliates plugin, wat het ook erg makkelijk maakt om een link bij te werken wanneer een affiliate product niet langer beschikbaar is.

Andere assets

Zoals aangegeven zijn er diverse overige assets inbegrepen in de verkoop, dit verhoogt de waarde van de site (Pinterest account, Instagram account, Facebook page, een actieve emaillijst met 2k subscribers, een digitaal product, een gratis weggever die zorgt voor zo’n 150-200 organische nieuwe leads per maand en meerdere uitgebouwde emailfunnels).

Belasting

De salesprijs is exclusief 21% BTW (aangezien ik dit moet afdragen).

De prijs is bespreekbaar, zolang je een redelijk bod doet wat in verhouding staat met alle informatie die hierboven staat.

Lotte

Heb je interesse of een vraag?

Stuur een mailtje naar [email protected] of een Whatsappje naar +31 651256567.

Als je geïnteresseerd bent in het kopen van Gezond Weekmenu, stuur me dan ook een e-mail met je bod en je Google-account e-mailadres, zodat ik je volledig inzicht kan geven in de Google Analytics en de boekhouding.